Jak pielęgnować storczyk aby zakwitł

Jak pielęgnować storczyk aby zakwitł? To pytanie męczyło mnie bardzo długo. Każde imieniny, urodziny, rocznice dostawałam w prezencie ten piękny kwiat - storczyk. Jedni mówią podlewaj tak aby woda stała w podstawku cały czas, inni radzą co tygodniowe kąpiele poprzez zanurzenie całej donicy w wodzie.
Sprawdziłam i jedno i drugie za każdym razem storczyki marniały w oczach.
Takie "marnoty" wzięłam na przetrzymanie i postanowiłam je reanimować.
Pielęgnacja storczyka aby zakwitł.
Krok pierwszy: storczyki lubią ciepło, więc stoją na parapecie cały czas, nawet zimą kiedy włączone jest ogrzewanie
Krok drugi: kupiłam odżywkę płynną do storczyków.
Krok trzeci: podlewam storczyk letnią wodą i co najważniejsze przegotowaną, zawsze wtedy gdy na podstawku nie ma już nic (2 razy w tygodniu)
Krok czwarty: nawożenie storczyków co dwa tygodnie na litr wody płaska łyżeczka odżywki. Oczywiście woda musi być letnia i przegotowana
Moje storczyki rosną jak szalone, wypuszczają boczne pędy a łodygi z kwiatami aż uginają się od ciężaru.


Warto dbać o storczyki gdyż cieszą oko i pięknie zdobią mieszkanie.