Lobelia - jak pielęgnować lobelię

 Lobelia inaczej zwana również stroiczką to przepiękny kwiat pochodzący z Afryki Południowej.
 Nie jednokrotnie zbierałam się z zamiarem zakupu tejże rośli ale zawsze jakoś schodziło w tym roku stało się inaczej. Zakupiłam nasiona i od razu zabrałam się do wysiewania.

Jak wysiewać lobelię? Do wysiewu Lobelii najlepiej zabrać się pod koniec marca, należy zwrócić uwagę na to, iż nasiona są bardzo malutkie, należy wymieszać je z piaskiem i wsypać do kilku doniczek. Pamiętając o systematycznym podlewaniu. Ja swoich nasionek nie przykrywałam niczym ze względu na dobrą cyrkulację powietrza.Po około 2 tygodniach pojawiają się malutkie sieweczki lobelii.

Jak pielęgnować lobelię? Gdy lobelii troszkę podrośnie należy ją przepikować (kępami) - układ korzenny jest już dobrze ukształtowany więc nie powinniśmy narobić szkody. Rozsadę przesadzamy na miejsce stałe gdy zaczną kształtować się pączki. Doskonale prezentuje się w skrzynkach jej bujne kwiaty opadają nawet do 50 cm.
W pielęgnacji Lobelii bardzo ważną rolę odgrywa światło - powinno być go jak najwięcej. Podlewamy roślinę codziennie (w upalne dni) można ją również delikatnie zraszać. Kwiat Lobelii jest bardzo delikatny, większy deszcz potrafi połamać nam pędy.